Ca să nu mai zică lumea că la Galați nu se construiește nimic, în general, și nici măcar un pod, în particular, autoritățile au pus piciorul în prag. Apoi l-au luat(piciorul) pentru că nu are nimeni interes să se construiască ceva, în general, și un pod, în particular. De aceea, în general și în particular, autoritățile din Galați au decis să peticească un pod construit încă de pe vremea dinozaurilor cu carnet roșu de partid (PCR, nu PSD).
Este evident că nu ne referim la mult doritul pod peste Dunăre, acela pe care îl întârzie „interesele meschine ale unor politicieni care în țară și pe la Bruxelles încearcă să stopeze acest mare proiect”-mulțumim încă o dată domnului ministru PSD, Eugen Teodorovici, pentru cuvintele frumoase despre colegii dumnealui de partid de la Galați. Ne uităm în jur pentru că Galațiul nu are prea multe poduri, iar cele care există nu au fost construite de nevolnicii care au distrus orașul în ultimii 30 de ani. Cu greu, ne dumirim: în calea spiritului ambițios, constructiv și inventiv al edililor gălățeni a ieșit podul de la Filești. Este vorba despre chestia aia mică peste care trec trenurile retro CFR și pe sub care se înghesuie mașinile că să meargă din Galați spre Smârdan și invers.
Așadar, într-o spectaculoasă răsturnare de situație vor avea și gălățenii orgoliul mângâiat. Pod peste Dunăre nu se face, dar măcar se repară un podeț.
De fapt, chestia nu-i tocmai sigură pentru că Primăria nu a atribuit decât contractul pentru proiectarea lucrării de consolidare a podului Filești. Societatea care a primit contractul trebuie să termine proiectul în două luni, ceea ce înseamnă că anul nou le va aduce gălățenilor un proiect nou-nouț.
„Obiectul Achiziției: Servicii de proiectare – faza DALI – pentru obiectivul : «Consolidare si Modernizare pod din beton armat situat in Galati – Calea Smardan(DJ251) in zona intersectiei cu Str.Filesti», Durata contract: 60 de zile.” (Primăria Galați)
Pentru proiect, Primăria Galați va plăti 31.750 RON, fără TVA, iar apoi rămâne de văzut dacă se va învrednici vreo societate să modernizeze podul de câțiva metri lungime. Pentru drumul spre mare rămâne cum am stabilit: gălățenii nu au decât să viseze la podul de la Brăila.