Deşi mai sunt aproape doi ani până la alegerile pentru funcţia de primar, membrii opoziţiei au început deja să arunce cu proiecte care mai de care mai spectaculoase. Şi, pentru că nici de această dată nu se poate coagula toată opoziţia în jurul unui candidat, avem parte şi de un război declarativ în tabăra anti-PSD locală. Asta pentru că pe social-democraţi pare să îi cam doară în pălărie de viitoarea campanie, dat fiind că oricum sunt aproape siguri că vor câştiga din nou cu majoritate covârşitoare. Nu de alta, dar parcă proiectele fanteziste ale PSD au un aer ceva mai credibil decât cele ale opozanţilor. Oricum s-ar numi ei.
Cu riscul să supărăm câteva persoane din politica gălăţeană, iată câteva dintre proiectele care nu ajută cu aproape nimic pe termen scurt gălăţeanul de rând, care merge înghesuit ca sardina în autobuz şi care suferă de căldură din lipsa aerului condiţionat.
Pentru cei care v-ați săturat de șantierul de pe Basarabiei, încă o veste proastă: liniile de tramvai dispar și de acolo. În timp ce în orașele civilizate se modernizează și se extind liniile de tramvai iar la Cluj chiar s-a demarat proiectul unui metrou de suprafață, la Galați, desființăm și gata. Nu-i nimic, o înființăm noi la loc. O rețea metropolitană de transport ecologic, electric, pe șine, parte a unui Plan de Mobilitate Urbană Durabilă #pebune, este parte din programul #PACTpentruGalați – pe fonduri europene.
Sigur, sună foarte frumos şi sunt sigur că, dacă am face un sondaj, am afla că 8 din 10 gălăţeni îşi doresc un transport în comun eficient. Dar şi-l doresc acum, nu peste alţi 10 ani. Că aşa, şi actuala administraţie poate spune că peste 10 ani, prin fonduri europene, vom avea numai autobuze pe perne de aer. Sigur, mai greu cu politicieni care visează la sex, droguri şi păcănele. Dar totuşi…
Apropo, chiar e musai să vorbim numai de şantiere? Pe principiul “Nu ştiu cine v-a făcut aici treabă înainte, dar trebuie să demolăm şi să o luăm de la zero”?
Realizarea Zonei Metropolitane Brăila-Galaţi. Aeroport, conexiune de mare viteză la autostradă. Ceea ce ar conduce la un pol urban de peste 750.000 de locuitori, o condiţie importantă pentru a atrage investiţii semnificative în zonă. Trebuie identificată varianta în care aceasta se poate realiza pe etape. Ulterior, după îmbunătăţirea situaţiei economice din zonă, o unire de facto a acestor două oraşe, fără o dispariţie identitară/culturală se poate realiza (chiar) în ciuda politicului, la momentul oportun.
Dar astea nu sunt lucruri noi. Ceea ce demonstrează, dacă mai era nevoie, că opoziţia nu învaţă uşor din greşelile trecutului. Deşi ne place să credem altceva, realitatea este că suntem oportunişti şi că ne dorim măsuri populiste. Locuri de muncă stabile şi bine plătite ACUM, şosele asfaltate, locuri de parcare suficiente, curăţenie şi, dacă se poate, un oraş fără clădiri în ruină şi fără câini vagabonzi.
Lucruri pe care, de altfel, le putem simţi zi de zi, încă din prima zi de mandat a noului primar, oricare va fi numele său. Nu de alta, dar cu vise s-au ars gălăţenii şi în 2012. Stadion nu am văzut, tunel nici atât, iar panoul cu “Bun Venit în Noul Galaţi” a fost acoperit prea repede de buruieni. Am rămas cu nişte parcuri şi nişte chioşcuri demolate. Prea puţin, totuşi!