Pe sistemul transportul moare, dar Transurbul se ocupă de organizarea de evenimente auto. În puținul timp în care nu produce găuri negre în bugetul local, Transurb SA se ocupă cu PR-ul. De data asta beneficiarii sunt cei de la Mercedes – Benz România, care își vor prezenta ultimul model de autobuz urban hibrid: Mercedes – Benz Citaro Hybrid.
Bun, nu ne mai comparăm cu cei de la Cluj, că ei par din altă galaxie sau în orice caz joacă în altă ligă. Dar hai să aruncăm o privire la ce se întâmplă cu transportul de la noi și ce minuni au fost posibile în cel de la Brăila, de exemplu.
Am înțeles, celor de la Transurb (societate păstorită de ceva timp de Cristi Dima de la ALDE) le arde de evenimente de PR din care Galațiul în general și transportul în comun nu au nimic de câștigat. Joi, în fața prefecturii va poposi minunatul autobuz de care deja v-am pomenit. Ca să facă ce? Desigur, gălățenii vor rămâne și de data asta doar cu privitul, dar important e ca Transurbul să mai bifeze o acțiune sterilă.
Nu trebuie să ne credeți pe cuvânt, de-a lungul timpului s-au mai perindat pe la noi astfel de autobuze (vezi detalii aici sau aici). Dar au plecat la fel de repede cum au venit. În plus, să fim realiști, Galațiul e un oraș mult prea sărac pentru astfel de mijloace de transport. Dar asta nu e decât jumătate de problemă.
Administrația din Brăila, care e la fel de pesedistă ca cea din Galați, poate și pe fonduri europene
Și brăilenii au vești noi despre transportul în comun. Pesediștii de la ei au reușit să atragă investiții de 27 de milioane de euro, după cum au scris jurnaliștii de la obiectiv.ro. Interesant e că la ei vorbim de fonduri europene, din care se vor achiziționa 11 autobuze electrice (cu tot cu stații de încărcare) și 10 tramvaie.
E adevărat că și la noi administrația Pucheanu a achiziționat recent 14 troleibuze care au costat în jur de 5.5 milioane de euro. Diferența e că ele vor fi plătite dintr-un împrumut luat de municipalitate de la BERD. E drept că se vorbește și de achiziția de autobuze noi, dar iarăși din bani împrumutați (de data asta de la CEC).
Ideea e simplă. Din moment ce brăilenii au reușit, e logic că s-ar fi putut și la noi. Numai că la Galați PSD și ALDE văd în Transurb doar o vacă de muls. De la care știu doar să sugă. Și apoi să acopere caimacul lins, cu bani de la buget. Mai grav e că politrucii care au pus lanțul la jugulara societății Transurb nu prea au de gînd s-o restructureze. Iar în situația asta, de ce să ne mirăm că vacii îi arde de păscut evenimente de PR pentru Mercedes – Benz.