Ieri a expirat termenul limită pentru depunerea ofertelor în vederea construirii Podului de la Brăila, două consorții intrînd în competiția pentru contractul de 2 miliarde de lei, fără TVA.
Cele două oferte pentru proiectarea și construcția Podului dintre Brăila și Tulcea, conform economica.net, au fost depuse de:
1. Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia)
2. Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).
Dacă se va face pînă la urmă, Podul peste Dunăre de la Brăila va fi singurul pod suspendat din România și printre cele cinci poduri din Europa ca deschidere centrală (1120 de metri). Mai mult, Golden Gate, cum este deja poreclit podul, ar reprezenta cea mai importantă lucrare de infrastructură din zonă, din ultimele trei decenii.
Politicienii din Galați nu mai promit nici măcar niște fasole cu cîrnați
Serios, e jale pînă și la nivel de promisiuni fie ele elctorale sau doar SF, la nivel de Galați. De realizări nici nu poate fi vorba, dar unde au dispărut micșunelele despre spital regional, stadion, tunel, aeroport sau drumuri express?
Adevărul e că Podul de la Brăila va tranșa cumva și rivalitatea inutilă și stupidă dintre cele două orașe vecine, rivalitate întreținută de politicieni din motive/interese obscure, în ciuda faptului că face rău ambelor comunități. Și asta din simplul motiv că podul va fi un soi de magnet și va produce de la sine o dezvoltare a zonei.
Iar dacă mințile seci nu vor antama proiectul zonei metropolitane, gălățenii se vor trezi în situația de a reprezenta o aglomerare urbană de mîna a treia, pe care investitorii o evită și dacă ar fi parașutați cu forța din avion.