Încetul cu încetul intră și orașul Galați în secolul XXI. Un pas important în acest sens este aprinderea luminii în zonele publice.
Nu ne-a ieșit cu apa caldă, uneori nici cu apa rece, cu transportul nici atît, măcar la iluminat stradal să recuperăm cîteva epoci istorice. Zis și făcut: Primăria Galați s-a gîndit că este momentul să aprindă lumina pe viaduct. Deoarece povestea este mai încurcată, îi lăsăm pe edili să vă povestească.
Viaductul este puntea de legătură dintre oraș și platforma siderurgică. În prezent este o zonă cufundată în întuneric pe timpul nopții, instalația de iluminat nefiind racordată la sistemul de iluminat public. În lunea iunie 2013 circulația autovehiculelor pe viaduct a fost întreruptă din cauza deteriorării acestui sector de drum, fiind reluată abia la sfârșitul lunii iunie a anului 2015. Instalaţia de iluminat de pe viaduct este în proprietatea ArcelorMittal Galaţi, iar pentru a fi modernizată şi racordată, singura soluţie este ca aceasta să intre în proprietatea municipiului Galaţi. Discuțiile dintre Primăria municipiului Galați si ArcelorMittal Galați au avut ca finalitate promisiunea unilaterală de donaţie a ArcelorMittal Galaţi.
Cînd auzi asemenea informații, caterinca pornește spontan. Dacă privim problema de la volan, ideea primarului Ionuț Pucheanu pare ok. Șoferii vor putea astfel să numere gropile și șanțurile de pe viaduct (a fost reparat dar nu o să țină) iar pietonii vor avea ocazia să vadă în condiții civilizate fisurile apărute în structura de rezistență a podului. În plus, prin aprinderea luminii pe viaduct, o să se vadămai bine poluarea de la combinat. Eventual, Primăria ar putea să pună un reflector și să aprindă torțe în cele patru puncte cardinale.
De cîți consilieri locali este nevoie pentru a schimba un bec?
Dacă tratăm subiectul cu seriozitate, ne vine să batem cîteva cruci: în ce hal de oraș trăim în condițiile în care este nevoie de o decizie de Consiliu Local pentru a realiza o chestie de bun simț? Și nu în legătură cu procedura avem noi a comenta, ci cu standardele impuse de municipalitate. De ce naiba în anul 2017 după Cristos mai vorbim despre străzi în beznă prin oraș? Teoretic, orașul are sistem de iluminat stradal, practic nu-i chiar așa: mergeți noapte pe străzi și o să vă băgați degetele în ochi.
Să fim bine înțeleși: nu ne punem de-a curmezișul progresului galopant conceput de Primărie. Este bine că reușește municipalitatea gălățeană să aprindă un bec. Totuși sună ciudat în condițiile în care prin alte orașe din România se vorbește despre democrație participativă, metrouri, autobuze electrice și smart city.