Gălățenii vor trăi la ei acasă ca în Amsterdam. Nu cu felinare roșii pentru că fetițele sunt la produs prin Europa și nici măcar cu marijuana, pentru că rachiul este mai ieftin.
Noi ne referim la transportul urban. Edilii au văzut că nu le-a ieșit cu autobuzul, strada, autostrada și tunelul așa că s-au gîndit să bage o fisă la capitolul biciclete.
Ei se pregătesc să comande un studiu de fezabilitate privind realizarea unui „Sistem Alternativ de Mobilitate Urbană Utilizând Stații Automate de Închiriere a Bicicletelor – Galați Velocity”. Băgăm subtitrarea și aflăm că municipalitatea vrea să creeze un sistem modern care le va permite gălățenilor să închirieze și să utilizeze biciclete în tot orașul. Studiul va costa 81.000 RON (fără TVA) și va fi gata în 3 luni.
Povestea este îmbrăcată într-o blăniță eco-transport non poluant, sănătoasă-cetățeanul face mișcare, populară-transport ieftin și modernă-UE încurajează sisteme de acest tip.
Proiectul își propune să faciliteze o mobilitate urbană sustenabilă, care să permită oamenilor să circule liber, în siguranță, cu protejarea mediului înconjurător, elemente cruciale pentru calitatea vieții cetățenilor din Municipiul Galați și pentru sănătatea economiei locale. Un sistem integrat de stații automatizate și autonome de închiriere a bicicletelor (bike sharing) vizează crearea unei soluții alternative ecologice de transport public urban care să asigure un acces mai ușor al persoanelor la locurile de muncă, la furnizorii de servicii sau alte zone de interes; scăderea timpilor de deplasare și scăderea costurilor de transport; reducerea poluării și a consumului de energie; descongestionarea traficului precum și îmbunătățirea siguranței în trafic.
Nu ne face plăcere să ne opunem progresului mai ales că povestea are și o tentă SF, cu terminal modern, stații și biciclete inteligente, GPSuri, plăți online și închirieri cu telefonul mobil.
Sistemele inteligente de transport public cu bicicleta incorporează echipamentele de bord necesare pentru a comunica în permanență cu utilizatorii prin intermediul aplicațiilor software de pe echipamentele de comunicații mobile sau fixe, cu posibilitatea de a putea fi accesibile în timp real.
Totul sună frumos, parcă prea frumos pentru greu încercatul Galați. De aceea, ne așezăm în fund, desfacem o pungă cu semințe și așteptăm să vedem cum apare minunea. Și ne întrebăm cum se vor descurca bicicletele moderne cu patrupedele inteligente și cu mitocanii bipezi din Galați?