Povestea a început anul trecut, la Școala Gimnazială Nr. 10 din Galați. O fetiţă de 8 ani, cu sindrom Asperger a fost umilită de învăţătoarea ei şi izolată de restul clasei din cauza dizabilităţii de care suferă.
În urma evenimentelor, copilul a suferit traume emoţionale severe, iar părinţii au fost nevoiţi să o transfere la o şcoală aflată la distanță de casă. Mama fetiţei a făcut plîngere la Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării iar acesta a decis să o sancţioneze cu 1.000 de lei amendă pe învăţătoarea care tăia și spînzura ca pe propria sa plantație.
Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării a reţinut că învăţătoarea fetiţei a manifestat un comportament opoziţionist faţă de integrarea minorei în colectiv, manifestat prin refuzul colaborării cu părinţii….reclamata muta zilnic banca în care stătea minora într-o sală alăturată, a comunicat diagnosticul minorei în faţa celorlalţi părinţi şi a demarat acţiunea de convingere în vederea excluderii copilului din clasă.
În premieră, amendă au primit și cele două directoare ale unității școlare pentru că au stat cu mîinile în sîn.
…lipsa de cooperare şi comportamentul pasiv manifestat de conducerea unităţii şcolare care, prin efectele pe care le-a generat, a supus minora la un tratament injust. Colegiul director constată că nu a fost luată nicio măsură de către conducerea unităţii şcolare la problemele semnalate de mama minorei.
Inspectoratul școlar a încercat să ducă problema la coafor.
Am verificat, am analizat această situaţie, au fost mai multe comisii de cercetare care s-au implicat în rezolvarea acestui caz. Ştiu din discuţiile cu doamnele director şi cu domnul jurist că o parte dintre aspectele semnalate nu s-ar verifica.
Juriştii Inspectoratului Şcolar din Galaţi spun că cele două directoare ale şcolii în care s-a întîmplat totul vor să îşi dovedească nevinovăţia în instanţă.
Doamnele directoare sunt nemulţumite…Le-am comunicat această hotărîre, 138 din 15.03.2017 a Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării. Dumnealor au spus că a fost o decizie greşită, au contestat la instanţa de Contencios Administrativ.
În concluzie, Consiliul National pentru Combaterea Discriminării a stabilit că școala trebuie să se ocupe de integrarea copiilor cu nevoi speciale. Totodată, conducerea unităţii de învăţământ are rolul de a media eventuale conflicte și de a regla derapajele.