ciumacenco

Justiţia a învins, trăiască Anarhia!

De Mihai Angheluţă, Jr. pe 14 sep 2009, 23:38
Justiţia cu taleri în talere
Justiţia cu taleri în talere
Sînt lucruri despre care, atunci când vorbeşti, parcă nici nu-ţi vine să zâmbeşti. Sunt unele minciuni atât de cinice încât parcă îţi piere orice chef de supravieţuire prin umor şi parcă ţi-e mai comod să pleci în Canada pe jos decât să rămâi să'nghiţi orice mizerie ridicată la rang de problemă naţională.
S'au închis zilele astea instanţele ca măsură de protest la faptul că justiţia ar fi desconsiderată în România, că vezi tu, doamne, executivul vrea să le pună judecătorilor laţuri şi hamuri şi să-i conducă cum vor ei. Total fals. "Principala nemulţumire se leagă de această lege unică de salarizare care, în opinia mea, nu este altceva decât o lovitură de stat deghizată într'o formă juridică. Spun lovitură de stat, pentru că dacă legea trece în această formă s-a încheiat cu statul de drept în România deoarece puterea judecătorească nu mai există şi nu mai are nici statut de demnitate publică." Mona-Maria Pivniceru, preşedinta AMR, interviu în Cotidianul pe 30 august.
Mai mult, după cum spune tot ea, nemulţumirile sunt chiar foarte "pământeşti", de genul "Aşa se face că un judecător de judecătorie este, conform legii salarizării unice, egalul unui bibliotecar". Şi mai fals, o minciună absolut fără nicio scuză sau circumstanţă atenuantă în gura unui magistrat model, cum se doreşte această doamnă cu tot tonul ei ritos şi accentul rusofon, de Universitatea Lomonosov. M-am uitat scurt pe lege, aici pentru curioşi, şi am observat că niciun bibliotecar din ţara asta nu vă sări de coeficient 4, decât poate în visele sale, în timp ce judecătorul intră 4,05 în 18 luni de la încadrare, aproape imediat după stagiul din arhive.
Şi mai grosolană e abordarea: putere judecătorească, să pretinzi că’mparţi dreptatea, dar să-ţi iei cu japca ceea ce deja ţi s’a dat printr’o acţiune de protest ILEGALĂ, asta depăşeşte orice închipuire! Sporurile fuseseră deja introduse în salariile juzilor în 2000. Întrebare: cine mai ţine minte hotărârea ÎCC din 15 ianuarie 2007 când salariile tuturor judecătorilor şi procurorilor au fost ridicate cu 40%, la nivelul celor ale magistraţilor care lucrează la cazuri de corupţie, pe principiul nediscriminării? Oricum, pentru cei care vor o imagine clară a problemei, cel mai clar articol l-am găsit aici.
Revin la ideea ilegalităţii protestului. Vine Curtea Constituţională şi spune că nu se poate ca cei ce-şi clamează un drept să-şi dea singuri decizie pentru a şi-l obţine, iar necunoscuta Pivniceru (nu găseşti un CV al respectivei cât-îi netu’!) spune că nu contează, protestele vor merge până la capăt. Nu cred că un aşa afront la adresa supremei instituţii juridice a statului s’a mai întâmplat în vreo ţară din lume, indiferent din partea cui. Să fii Băsescu, un fost marinar la urma urmei, şi să înfrunţi un judecător sau mai mulţi e una, dar ca acei judecători să nu dea doi bani pe instanţa supremă a statului e ca şi cum ar trece cu toţii din poziţia de slujitori ai dreptăţii în aceea din spatele bietei oarbe cu balanţa, poziţie din care nici nu vreau să mă gândesc la ce perversiuni o supun...
Am ezitat în a scrie despre subiectul ăsta pentru că simt cum trebuie să mă obişnuiesc cu ideea că suntem aproape pierduţi. Nu mai rămâne decât ca profesorii să facă grevă încuind şi şcolile, pompierii să protesteze cu lacătele pe garaje şi cisternele goale, iar asistentele de la urgenţă să huiduie cu mâinile în buzunare şi răniţii agonizând pe tărgi pentru că li s-au luat sporurile. Cine să mai corecteze excesele după haiducia practicată de înşişi stâlpii dreptăţii? Eu cred că, în sfârşit, la 20 de ani de la loviluţie, justiţia a învins. Trăiască anarhia!


Textul acesta a fost scris, gindit si conceput ca un pamflet. In consecinta va rugam sa-l consumati ca atare!

Categorii: Loc de reclamat
Credem ca ai mai fi interesat si de:

13 Comentarii »

Ziarul Antidotul nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru parerile exprimate in rubrica intitulata "Comentarii".

Ascunde Comentariu  satean a spus:
2009-09-14 23:51:59
imi place cum scrii dar o faci rar aici.Ti-am remarcat stilul si documentarea la articolul cu subiectul politistului de la Oancea.Vei mai scrie despre el ?
Ascunde Comentariu  Alas a spus:
2009-09-15 08:54:04
Cred ca ai inteles problema pe diagonala. Si eu gandeam ca tine dar am urmarit mai indeaproape ce s-a discutat pe subiect si am inteles ca ei, cei din justitie, gandesc asa: sunt 3 puteri egale in stat, salarizarea ar trebui sa fie egala. Daca il lasam pe presedinte pe varful gramezii, atunci trebuie sa urmeze cea mai mare functie din executiv la egalitate cu cea mai mare din legislativ si din justitie. Si tot asa, in josul piramizii. Pare corect, poate nu e, cert ca asa ar fi trebuit sa intelegi problema. Hai s-o lasam mai moale cu " cei ce-şi clamează un drept să-şi dea singuri decizie pentru a şi-l obţine". Nu ca ar fi o scuza, dar parlamentarii isi voteaza singuri salarii, pensii si alte drepturi de douaj' de ani. A nu se intelege ca tin partea magistratilor, nici vorba. Dimpotriva, consider ca salariile tuturor bugetarilor trebuie sa tina cont de realitatea financiara a tarii. Valabil si pt. parlamentari, judecatori si pt.doctori, etc. Dar daca analizezi o problema, fa-o, pe cat posibil, rational.
P.S. Un CV e un document ce contine informatii cu caracter personal. Ti-l poti posta pe net sau nu, nu e absolut nicio problema. Lipsa lui nu te transforma intr-un necunoscut asa cum prezenta nu inseamna mare lucru fiindca in CV se poate scrie (si mai ales se poate omite) orice. N-ar fi mai bine sa judeci ce face si ce spune in loc sa sugerezi o catalogare in functie de accent ?(???!!!)
Ascunde Comentariu  Dorin a spus:
2009-09-15 10:27:41
Foarte bine scris Alas, in sfarsit am vazut un comentariu facut direct pe articol si cu logica. Ai dreptate Alas, nu trebuie sa privim doar dpv al salariilor. Sunt mai multi factori aici care ii fac pe cei din sistem sa fie nemultumiti, fie ei magistrati, medici, profesori, iar atata timp cat nu se tine cont si de parerea lor, iar cei din guvern, parlament sau presidentie fac doar cum vor , e normal ca acesti oameni sa gaseasca modalitati de a fi ascultati, facand aceste proteste, mitinguri sau greve.
Totusi nu inteleg acest guvern, de ce se incapataneaza sa isi asume raspunderea pe aceste 3 legi daca poporul nu o doreste, nu se gandesc ca tot la ei o sa apeleze cand vor avea loc alegeri?
Ascunde Comentariu  Mediul privat a spus:
2009-09-15 12:17:32
Tu si Alas sunteti bugetari. Asta se vede de la o posta. N-ati lucrat in mediul privat nicio secunda. Iar se vede de la kilometri ... De ce nu va ganditi ca acum, in plina criza, mediul privat - cel care asigura 70% din PIB - plateste cel mai mult costurile acestea. Voua, celor pe care statul ii ia in brate de cum intra in sistem si ii mangaie pe crestet de bun ramas la pensionare, nu va sunt cunoscute volumul de munca si rasplata cuvenita ei din mediul economic concurential. Acolo oamenii nu tipa dupa sporuri si mariri pentru ca sunt "n"-spe care abia asteapta sa le ia locul. Si relativ la angajatii de la stat ar fi N*n-spe care ar putea - si chiar cu mult succes - sa le ia locul; doar ca, spre deosebire de primii, angajatii de la stat nu sufera de pe urma reorganizarilor si restructurarilor. Sectorul bugetar este unicul in care stimularea profesionala nu se face dupa criterii de performanta si, cu toate ca este de stat, se guverneaza dupa ele mai "private" relatii cu putinta. Va rog a se citi "pile", "trafic de "influenta", "coruptie"
Ascunde Comentariu  Dorin a spus:
2009-09-15 13:23:25
Depinde de la ce posta te uiti domnule "mediu privat", ca se pare ca nu vezi asa de bine. Sa stii ca am lucrat si in mediul privat si cel de stat iar acum sunt in mediul ong-urilor, cele care aduc bani europeni in romania. Ai dreptate cu aceste costuri, privatii tin economia in picioare, contirbuie enorm la bugetul de stat, insa nu se poate una fara alta, o parte din bani vin de la stat catre privati prin lucrari si la randul lor platesc contributiile catre stat. Asa stau lucrurile intr-un stat democratic si asta nu inseamna ca cetatenii unui stat democratic nu au voie sa isi ceara drepturile fie ei bugetari sau privati.
Ascunde Comentariu  Mediul privat a spus:
2009-09-15 17:14:54
1. posta ~ 20km (veche unit de mas a distantei)
2. Nu stiam ca ONG-urile aduc bani europeni. Stiam doar ca ii deturneaza. Cat despre banii de la stat care vin in mediul privat sub forma achizitiilor sau lucrarilor de interes public, sa nu mai vorbim. Nimeni nu "pupa" afaceri cu statul decat daca asa trebuie...
Eu vorbeam de mediul privat sanatos, cel care mai tine cat-de-cat balanta comerciala a tarii intr-un echilibru precar si care risca sa se duca de rapa prin presiunea pe care o exercita in buget cheltuielile cu maririle salariale de la stat.
Ascunde Comentariu  Alas a spus:
2009-09-16 08:54:24
Vezi prost. Am lucrat la stat in administratia publica si in invatamant. Am lucrat la privat la 3 firme atat ca muncitor ultima categorie cat si pe post de studii superioare, atat functie de executie cat si functie de conducere. Ca sa intru in admin.publica am dat un concurs dur (dupa mine). Stiu ca se practica spaga pe scara larga dar nu e valabil in absolut toate cazurile, asta daca ai decenta sa ma crezi pe cuvant. Am avut ulterior ocazia sa organizez concursuri de recrutare la care s-au imbulzit angajati de la privat si unde am vazut prestatii absolut jenante.
Se pare ca ai cazut in capcana. De fapt nu suntem unii contra celorlalti. Si bugetarii platesc aceleasi impozite. Iar daca la stat e mai putina bataie de joc, daca sunt mai putine abuzuri, in fine, sa zicem ca e o aparenta de respectare a Codului Muncii (desi, crede-ma, e doar o aparenta in multe privinte) asta nu inseamna ca pentru a avea o echitate in societate ar trebui sa generalizam abuzul si in zona bugetara ci sa punem lucrurile la punct in mediul privat. Mai tre' sa facem rost doar de ceva cojones...
Ascunde Comentariu  Mediul privat a spus:
2009-09-16 10:55:55
Te cred pe cuvant - in ceea ce te priveste si asta nu pentru a fi neaparat decent - insa majoritatea creaza impresia si impune regula. Singur ai recunoscut faptul ca spaga se pratica cu varf si indesat in administratia publica. Faptul ca ai trecut din sectorul privat in cel public de stat ma face sa cred ca nu a avut in spate neaparat motivatii de ordin filantropic or de implicare sociala mai pregnanta. Ai plecat la "stat" pentru ca acolo este mai bine, ai siguranta postului si, nu in ultimul rand, se plateste corespunzator muncii prestate. Ma limitez aici pentru ca nu vreau si nu-mi permit sa fac speculatii suplimentare in ceea ce te priveste. In Europa si aiurea lumea prefera sa lucreze in sectorul privat exact pentru aceleasi motive de ordin pecuniar pentru care ai nostri prefera la stat. La noi aceasta situatie nu este posibil sa se intample vreodata. Si asta pentru ca, o data treziti in democratie, am vrut doua zile libere pe saptamana si ne-am asteptat sa traim ca "EI". Am facut investitii publice in infrastructura transferand bani de la stat in tescherelele clientelelor politice de moment asteptandu-ne se circulam pe strazi ca ale "LOR". N-avem. Am marit salariile la presiunea strazii sau a salilor de judecata in pericol de a ramane fara pasi pierduti ---> ne-au crescut deficitul bugetar si am inceput sa facem imprumuturi ca sa putem plati salariile. Cele de la stat ! In vremea asta exportatorii, cei care ar trebui intr-adevar ajutati - si motivele nu le mai expun - se zbat in lipsuri si blocaj economic. Nu-si pot plati ratele bancare la creditele contractate, fiecare zi intarziere insemnand faliment si/or puscarie. De aici incolo treaba e simpla: statul se mai procopseste cu un porcoi de someri asistabili social. "Nice, isn't it?" Lumea nu intelege dar una din masurile luate pentru a nu inchide firmele este si diminuarea sau neplata la timp a salariilor. Tot de la privat. Pentru ca banii care ar trebui sa sprijine economia se duc in salariile - de la stat - si in parascovenii cum sunt cele de mai sus. Si ti se mai pare ca nu suntem pusi in situatia de a fi unii impotriva celorlalti???
Ascunde Comentariu  Alas a spus:
2009-09-16 12:26:14
De acord cu tot ce spui. Si da, suntem pusi in situatia asta. Greseala e sa cadem in ea pt. ca privatul nu se descurca mai greu din cauza ca s-a pastrat numarul de posturi de medic sau pt. ca au salarii mari profesorii. Imi imaginez cum jubileaza unii la ideea ca bugetarii vor fi trimisi 2 sapt in fara plata, Yessss!, ceea ce e o mare prostie. Eu am plecat de la stat in privat din cauza salariului de mizerie. Apoi am plecat de la privat pt. ca mi s-a cerut, sub amenintari, sa accept incalcarea grava a legii.
In ce priveste fluctuatia, se fac intense racolari de personal de catre firmele private de la institutiile de stat. Si asta pt. ca statul cheltuie cu pregatirea salariatului - si exista si legislatie pe zona asta, in timp ce privatul isi baga picioarele in ea de lege si prefera sa racoleze ca e mai ieftin.
Tu nu ai impresia ca rezolvarea reala si simpla ar fi sa nu se mai fure? Ca aici exista o asa de buna intelegere si cooperare intre stat si privat...
Ascunde Comentariu  Mediul privat a spus:
2009-09-16 17:52:43
Ba da, am aceasta impresie; numai ca in vreme ce furtul din avutul privat intra la legea penala, furtul de la stat intra in politica ... Asa ca, acolo unde se poate, omu' incearca si chiar reuseste. Acu' de ce se poate fura de la stat? n-o mai incep iar de la Adma si Eva...
Ascunde Comentariu  Amurg fatal a spus:
2009-09-15 20:54:07
Ce mai incolo si-ncoace, autorul are dreptate. Mai nou, dupa ce li s-au dat sporurile absolut jenibile de 65%, in conditiile in care niciunei categorii sociale nu i s-a dat nimic, judecatorii vor acum o nesimtire si mai mare, sa porneasca salariul judecatorului de la coeficient 8 in loc de 4,05. Deci cui ii dai un deget iti inhata toata mana. Asa incat Alas, tu aveai dreptate, e vorba de o gramada, dar de una de rahat pe care s-au cocotat toti parvenitii acestei tari si ne arunca de acolo cu laturi in cap, noua, celor care ii hranim si ii acceptam fie din interese meschine (sindicalistii ca sa le dea si lor o sentinta favorabila cand o fi cazul), din complicitate (avem si noi gramajoarele noastre prin primarii, pe la finante, pe unde suntem sfuleti si sefulici), ori din crasa prostie (uitare, dezinteres, frica... tot aia e)
Ascunde Comentariu  Dorin a spus:
2009-09-16 09:22:18
Domnule amurg nu prea esti in ton cu realitatea, celei de zi cu zi si nu ma refer aici la acea televiziune PD-L, crezi ca daca salariile ar fi conforme cu realitatea si pe masura fiecaruia cetatenii acestei tari ar mai fi asa revoltati. Acele sporuri au fost date deoarece salariile nu acopereau nevoia salariatilor si normal s-au gasit tot felul de posibilitati pentru a se ajunge la o normalitate. Eu cand vad ca in celelalte state europene, preturile de pe rafturile hipermarketurilor sunt la fel ca la noi iar salariile lor sunt de 15-20 de ori mai mari ca ale nostre, nu pot sa inteleg. Aici e problema cu adevarat si nu la acesti oameni care isi cer drepturile.
Ascunde Comentariu  Alas a spus:
2009-09-16 12:41:09
A, a ramas nepunctata o afirmatie: "Nu stiam ca ONG-urile aduc bani europeni. Stiam doar ca ii deturneaza". Pari a avea proprietatea termenilor, de unde deduc ca e doar o afirmatie gratuita si rauvoitoare. ONG-urile nu iau din banii destinati altora. Sigur, putem discuta despre folosul cu care cheltuie banii dar nici asta nu se poate face asa, la gramada. De retinut ca ONG-urile sunt beneficiari eligibili pe unele din cele 7 programe operationale pe care vin banii europeni post-aderare. Iar programele au fost aprobate de Comisie.
Nume:
E-mail: (nu se face public)
Comentariu:
Adauga
Sondaj

Cine va cîștiga alegerile pentru Primăria Galați?

Voteaza acum
hai la drum
ginecoaid
Anunturi antidotul.ro
Adauga anuntul tau