Silviu Bacalum (foto) este director în cadrul Primăriei Galați și cel care s-a ocupat îndeaproape de întocmirea Caietului de sarcini pentru viitorul logo al orașului și viitorul site al municipalității, grupate sub denumirea „Branding și identitate vizuală a municipiului Galați”.
Altfel spus, tînărul Silviu Bacalum este responsabil pentru modalitatea aleasă de primărie privind atribuirea contractului pentru logo și site.
L-am întrebat pe directorul Silviu Bacalum de ce Primăria Galați nu a optat pentru un concurs de creație la stabilirea viitorului logo al Galațiului, așa cum s-a întîmplat la București.
I-am expus punctul nostru de vedere, conform căruia concursul ar fi atras artiști (creativi) din toate colțurile țării, iar între lucrări ar fi fost într-adevăr o competiție adevărată și benefică scopului, și anume adoptarea unui logo pentru Galați.
La care directorul Silviu Bacalum a venit cu o explicație care trebuie ascultată, dar care nu poate fi luată în serios.
„Am preferat să lucrăm cu o firmă, pentru că dacă am fi făcut concurs de creație, cum a fost la București, riscam să ne trezim cu un desen, care poate că era foarte bine executat, creativ, dar pe care să nu îl putem folosi. Și asta pentru că una e să îți dea cineva un desen pe o hîrtie, repet, un desen care poate fi foarte bun, și alta e să lucrezi cu o firmă de web-design, care îți livrează produsul finit, la punct și virgulă, produs pe care poți apoi să îl pui pe șepci, pe căni, pe diverse afișe, oriunde acolo unde Primăria Galați va fi partener pe viitor. În plus, noi am gîndit atît logo, cît și site-ul primăriei ca un tot, ca un produs integrat, pe cînd Bucureștiul a făcut doar un logo, nu și site. Am vrut să facem treaba profesionist și, credem noi, ne-am făcut-o bine”, ne-a spus directorul Silviu Bacalum, din cadrul Primăriei Galați.
Așadar, Primăria Galați a preferat să apeleze la o firmă (agenție) de web-desing, ca și cum nu ar exista destui graficieni pricepuți în lumea (orașul) ăsta, capabili să transforme un desen de pe hîrtie (după cum a precizat directorul Bacalum) într-un produs de calitate.
Nu, Primăria Galați va atribui contractul unei firme, care poate că are desenatori web buni, nu zicem nu, dar nu sînt artiști, nu asta e specializarea lor.
Or crearea unui logo tocmai asta este: un act de creație. Degeaba știi să desenezi dacă nu știi ce anume să desenezi, dacă nu ai idei.
În plus, să zicem că firma care va cîștiga licitația va veni cu 10 modele pentru logo (vorba aia, îi prezinți mai multe variante beneficiarului, adică primăriei).
E, cine va decide care anume din cele (să zicem) 10 variante prezentate este cea mai bună? Păi, simplu, Siviu Bacalum și, evident, primarul Ionuț Pucheanu, care sînt orice, numai creativi nu.
P.S.: Ni se șoptește în cască faptul că primarul Ionuț Pucheanu a declarat luni seară, la Realitatea TV Galați, că pachetul logo+site a fost adjudecat pentru suma de 7.000 de euro, fără însă a preciza și numele firmei cîștigătoare. Așteptăm și noi ca Primăria Galați să vină cu precizări pe această temă.